Altijd iemand ter plekke
We werken met lokale agenten die de woningen beheren en onderhouden. Bij problemen met betrekking tot de accommodatie heb je dus altijd iemand (een beheerder) tot wie je je ter plekke kunt wenden. Deze beheerders zijn echter alleen maar verantwoordelijk voor de woning en dien je dus niet te bellen als er iets met de huurauto ofzo gebeurt. Beheerders zijn niet in dienst van Zensa Home en niet onze vertegenwoordiger ter plekke.
Indien iets niet aanwezig is terwijl het wel in onze beschrijving van de woning staat, meldt dit dan direct bij Zensa Home.
Zodoende wordt een klein gemis geen grote ergernis. Als iets niet goed functioneert, geef dit dan meteen door aan de beheerder van de woning. Indien de beheerder of lokale agent niet adecuaat reageert, meldt dit dan direct bij Zensa Home. Wij zullen dan ons uiterste best doen dat het euvel snel wordt opgelost binnen de mogelijkheden die ter beschikking staan. Bij de woning is de ontvangst met de GSM-telefoon prima, maar vaak is het bereik niet optimaal in heuvelachtige gebieden of aan de kust. Ook beheerders hebben soms geen bereik als ze onderweg zijn of bij een woning zijn waar slecht bereik is. Laat alvast een sms-bericht achter, zodat de beheerder weet wat er aan de hand is zodra hij/zij bereik heeft. Probeer het een half uurtje later nog eens, dan lukt de verbinding vaak weer wel.
Aanpassing aan levensritme en gewoontes
Wij verwachten dat je je in Spanje aanpast aan het relaxte levensritme van de Spanjaarden. Als er bijvoorbeeld in de woning opeens geen water meer uit de kraan komt, dan kan het dat de centrale watertoevoer overbelast is geraakt. Het laten aanleveren van water door waterwagens kan met name in het hoogseizoen wel een dag duren.
Wees zuinig met het water dat is schaars in Spanje !!!
Hetzelfde geldt voor elektriciteitstoevoer die wel eens wil haperen. Zet meerdere apparaten zoals wasmachine en vaatwasser niet tegelijk aan, want dan kunnen de stoppen doorslaan.
Laat in eerste instantie de beheerder direct weten wat het probleem is, maar verwacht dan niet dat het probleem à la minuut kan worden opgelost. De beheerder zal alles in het werk stellen om het probleem snel op te lossen indien het een probleem van het huis is. Indien de lokale elekticiteitstoevoer hapert, staan beheerders ook machteloos. Je moet het zien als iets dat bij de sfeer van Spanje en verlang dan ook geen “gemiste” of “verloren” dag terug van Zensa Home.
Gebruik zo’n situatie als een mooi argument om eens niet bij het zwembad te blijven, maar ga juist dan naar het strand of ‘s avonds gezellig uit eten.
Het huis heeft een zwembad, dus improviseer door bijvoorbeeld met emmers water uit het zwembad het toilet door te spoelen. Voor het koken kan je water in 5-liter flessen kopen bij iedere supermarkt, wat we sowieso aanraden om te gebruiken. Wij accepteren geen aanvragen voor vergoeding voor dit soort “problemen” en het kan zelfs in de meest luxe villa voorkomen. Een beheerder of lokale agent heeft al gauw een uur nodig om bij de woning te komen, dus graag even geduld.
Over de schoonmaak
Indien bij een woning is aangegeven dat er 1x per week/verblijf wordt schoongemaakt, betekent het dat de schoonmaak plaatsvindt op de wisseldag en geldt deze schoonmaak dus als eindschoonmaak bij verblijf van de hele periode.
Bedlinnen en badhanddoeken worden alleen bij de eindschoonmaak verwisseld, u dient dit zelf tussentijds te wassen. De bij de woning geleverde handdoeken zijn uitsluitend bedoeld voor gebruik in de badkamer. Indien je speciale badlakens voor de ligstoelen rond de woning krijgt uitgereikt, gelieve die dan niet mee te nemen naar het strand.
Het leidingwater in Spanje bevat veel kalk waardoor o.a. glazen en bestek er na een wasbeurt in de vaatwasser dof en vlekkerig uitzien. De woning wordt schoon opgeleverd en dient ook schoon te worden achtergelaten ook al is de eindschoonmaak in de prijs inbegrepen. Het wordt niet geaccepteerd dat op de dag van vertrek de vaat wordt achtergelaten, de barbecue nog vies is of de tuin vol ligt met peuken of bierdopjes. Extra schoonmaakkosten hiervoor worden met de borgsom verrekend.
Vuilnis dien je zelf weg te brengen, anders kan een beheerder tot € 100 inhouden van de borg. Het is niet de taak van de schoonmakers en hun privé-auto is geen vuilniswagen. Het huisvuil kan in de vuilcontainers langs de openbare weg worden gedumpt. Laat vuilniszakken tijdens je verblijf niet bij de woning staan ter voorkoming van ongedierte of katten die de zakken kapot maken.
Hoge luchtvochtigheid
Aan de kust van Spanje heerst een hoge luchtvochtigheid waardoor alles al snel klam aanvoelt. Met name beddengoed en kussens voelen daardoor vaak vochtig aan, terwijl het weldegelijk schoon is.
Bij huizen pal aan de kust wordt dat klamme gevoel nog eens versterkt door de zilte lucht die ook voor een versnelde corrosie zorgt. Daardoor zijn halverwege het zomerseizoen soms al roestplekken te zien in badkamers en op ijskasten, vaatwassers en wasmachines ook al waren die in prima staat aan het begin van het seizoen. Apparatuur die nog goed functioneert kan niet iedere paar maanden worden vernieuwd vanwege deze reden, maar laat het ons wel weten als er veel roest te zien is in de woning.
Borgsom
Bij de woning wordt een borgsom verlangd, die bij aankomst dient te worden voldaan. Op de vertrekdag wordt deze borgsom terugbetaald onder aftrek van eventuele schade. Die wordt dan na terugkomst in Nederland verrekend en terugbetaald. Gelieve eventuele schade direct te melden bij de beheerder en de schade met hem/haar te verrekenen.