Voorwaarden

Reisvoorwaarden

  1. Reserveringen:
    Reservering van de woning kan telefonisch of schriftelijk door de toezending van het boekingsformulier. Telefonische reservering is pas bindend voor u zodra het boekingsformulier volledig ingevuld via de website van Zensa Home is toegezonden. Voordat het boekingsformulier via de website verzonden kan worden dient u altijd ‘Akkoord met de reisvoorwaarden’ aan te vinken, anders kan het formulier überhaupt niet worden verstuurd. Door in te stemmen met de reisvoorwaarden geeft u aan op de hoogte te zijn van onze betalingscondities, toepasselijke bepalingen en huisreglementen en geeft u Zensa Home opdracht tot het maken van een reservering. Indien het boekingsformulier niet binnen 3 dagen na telefonische reservering door Zensa Home is ontvangen, heeft Zensa home het recht de reservering als geannuleerd te beschouwen. Telefonische bevestiging van uw reservering is voor Zensa Home bindend na toezending van de schriftelijke boekingsbevestiging/factuur.
  2. Betalingen:
    De aanbetaling van 30% van de reissom + € 30 administratiekosten dient 10 dagen na reserveringsdatum te zijn bijgeschreven op een van de bankrekeningen van Zensa Home. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de aankomstdatum in het geboekte verblijf in het bezit van Zensa Home te zijn. Bij reservering binnen 6 weken voor aankomstdatum in het geboekte verblijf dient de totale reissom ineens te worden voldaan en binnen 24 tot 72 uur te worden overgemaakt op de bankrekening van Zensa Home afhankelijk van het moment van reservering. Niet tijdige betaling geeft Zensa Home het recht de reservering als geannuleerd te beschouwen. Wanneer de uiterste betaaldatum wordt overschreden ontvangt u een betalingsherinnering van Zensa Home waarin wordt verlangd het bedrag direct (per spoedbetaling) over te maken. Hieraan dient u gehoor te geven, anders zal de annuleringsprocedure in werking worden gezet met de hieronder vermelde voorwaarden.
  3. 
Borgsom:
    Voor de vakantiewoning dient een borgsom te worden voldaan bij aankomst op de bestemming. Indien geen schade is berokkend aan de vakantiewoning zult u bij vertrek de complete borgsom terug ontvangen, anders worden de te maken kosten verrekend. De borgsommen dient u ter plekke in contanten te voldoen. Voor teruggave van deze borgsommen is Zensa Home niet aansprakelijk. In sommige gevallen dient de borgsom voor de woning aan Zensa Home te worden voldaan samen met de eindafrekening. Na inventarisatie van de vakantiewoning wordt de borgsom na uw terugkomst in Nederland teruggestort op uw bankrekening onder aftrek van eventuele schade. Indien blijkt dat er extra tijd moet worden besteed aan de eindschoonmaak omdat er bijvoorbeeld vaat of zwerfvuil wordt achtergelaten, worden de extra schoonmaakkosten met de borgsom verrekend à € 20 per uur. Uw vuilnis dient u zelf naar de vuilcontainers aan de openbare weg te brengen. Indien u dit niet heeft gedaan, kan de beheerder voor het wegbrengen van uw vuilnis € 50 tot € 100 inhouden van de borg. Bij verlies van sleutels van de vakantiewoning, om wat voor reden dan ook, wordt een bedrag van € 90 verlangd ter vervanging van het slot.
  4. Wijziging:
    Bij iedere wijziging in de reeds gemaakte reservering zal Zensa Home opnieuw € 30 administratiekosten in rekening brengen.
  5. Annulering:
    Annulering van een gemaakte reservering dient schriftelijk te worden bevestigd. Bij annuleringen tot 42 dagen voor aankomstdatum in het geboekte verblijf wordt 30% van de reissom in rekening gebracht, tussen 42 en 28 dagen voor aankomstdatum 50% en binnen 28 dagen voor aankomstdatum 100%. De administratiekosten worden bij annulering niet geretourneerd.

De annulering gaat in op de dag dat de schriftelijke bevestiging door Zensa Home is ontvangen. Deze annuleringsvoorwaarden gelden tevens in geval van wanbetaling, waarbij de reeds ontvangen aanbetaling wordt aangewend ter compensatie.

  1. Aansprakelijkheid Zensa Home:
    Indien door onvoorziene omstandigheden Zensa Home wordt gedwongen de reservering te annuleren,, zal Zensa Home de reeds betaalde huursom terugbetalen zonder enigerlei schadevergoeding van welke aard dan ook. Zensa Home aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade, diefstal of persoonlijk letsel ontstaan in de vakantiewoning tijdens uw verblijf. U dient een reisverzekering af te sluiten om zich tegen deze kosten in te dekken. Tevens is aansprakelijkheid uitgesloten voor veranderde omstandigheden in of bij de vakantiewoning die buiten de schuld van Zensa Home zijn opgetreden, hieronder vallen ook bouwwerkzaamheden. De door Zensa Home verhuurde woning is strikt bedoeld voor vakantie. Professionele fotografie en party’s of bruiloftsfeesten in en om de woning zijn alleen na uitdrukkelijke toestemming van Zensa Home geoorloofd.
  2. Schoonmaak:
    Er wordt alleen schoongemaakt bij de eindschoonmaak op de wisseldag.
  3. Aansprakelijkheid opdrachtgever:
    De opdrachtgever is verantwoordelijk voor schade toegebracht aan de bezittingen in, om en aan de vakantiewoning gedurende de verblijfsperiode. Indien zonder toestemming van Zensa Home de woning (tijdelijk) wordt bewoond door meer personen dan het opgegeven maximum kan in het minste geval bijbetaling worden verlangd en in het ergste geval de huurovereenkomst worden ontbonden, met uitzetting als gevolg zonder recht op schadevergoeding. Gelieve geluidsoverlast te allen tijde te voorkomen. Het is echter verboden tussen 24.00 en 8.00 uur geluidsoverlast te veroorzaken. Dit kan uitzetting tot gevolg hebben zonder enigerlei schadevergoeding. Indien de opdrachtgever niet de juiste documenten kan overhandigen aan de beheerder of lokale agent zijn de gevolgen en kosten voor eigen rekening. De door Zensa Home verhuurde woning is strikt bedoeld voor vakantie. Zonder uitdrukkelijke toestemming van Zensa Home is het meebrengen van professionele geluidsapparatuur naar de gehuurde vakantiewoning niet toegestaan. Zonder uitdrukkelijke toestemming van Zensa Home zijn huisdieren niet toegestaan.
  4. 
Accommodatie:
    Op de aankomstdag kunt u vanaf de bij de woning vermelde check-in tijd in uw vakantiewoning terecht en op de vertrekdag dient u de woning voor 10.00 uur te verlaten. De woning wordt schoon opgeleverd en dient ook schoon te worden achtergelaten. Het is niet de bedoeling dat u op de dag van vertrek de vaat laat staan en u dient gedurende uw verblijf zelf de vuilnis op te ruimen. Dit zijn geen taken van de schoonmaak.

In Spanje komen storingen in de elektriciteit- en watervoorziening helaas vaker voor. Als de elektriciteit- of watertoevoer uitvalt, om wat voor reden ook, accepteren we geen aansprakelijkheid voor de daardoor ontstane schade of gevolgen. Indien u Zensa Home van het probleem op de hoogte heeft gesteld, zullen wij er alles aan doen om het euvel zo snel mogelijk op te lossen, maar dit kan soms langer duren dan gewenst. Laat in eerste instantie de in de reisbescheiden vermelde beheerder of lokale agent direct weten wat het probleem is. Zij zullen alles in het werk stellen om het probleem snel op te lossen indien het een probleem van de woning is. Indien de lokale elekticiteits- of watertoevoer hapert, staan zowel beheerders als Zensa Home echter machteloos.

  1. Reissommen:
    De gepubliceerde tarieven zijn gebaseerd op heffingen en belastingen zoals deze Zensa Home bekend waren ten tijde van het updaten van de website voor het nieuwe seizoen. Zensa Home heeft het. Bij uw reservering bevestigde huurprijzen van de woning zal niet meer wijzigen, tenzij het een kennelijke fout betreft.
  2. Klachten:
    De vakantie woning Zensa Home voldoet aan de door ons gestelde normen rekening houdend met de lokale gewoontes. De door ons verstrekte informatie berust op opgave door de eigenaar van de vakantiewoning. wij kunnen niet instaan voor de juistheid of volledigheid van de informatie. Als er naar uw mening iets niet in orde is met de vakantiewoning, neemt u dan ter plekke direct contact op met de lokale agent/beheerder. Wordt het probleem niet naar tevredenheid opgelost, neemt u dan telefonisch contact op met Zensa Tours. Wij zullen dan alles in het werk stellen om de klacht snel en naar ieders tevredenheid op te lossen. Verlaat opdrachtgever de vakantiewoning zonder voorafgaande goedkeuring van Zensa Home dan vervalt elk recht op schadevergoeding. Mocht u na onze interventie toch nog gegronde klachten hebben dan dient u die ter plekke kenbaar te maken aan Zensa Tours. Binnen 14 dagen na terugkomst in Nederland dient u de klacht schriftelijk per aangetekende brief aan Zensa Home toe te sturen. 
Indien Zensa Home niets van u heeft vernomen tijdens uw verblijf, zullen wij de klacht niet in behandeling nemen. Aanvragen voor vergoeding die per e-mail worden gesteld, nemen we niet in behandeling.
  3. Algemeen:
    Kennelijke fouten en vergissingen in deze website binden Zensa Home niet. Niets uit deze website mag worden gekopieerd zonder uitdrukkelijke toestemming van Zensa Home.